ІНТЕРМЕДІАЛЬНЕ ВТІЛЕННЯ РОМАНУ Ф. СКОТТА ФІЦДЖЕРАЛЬДА «ВЕЛИКИЙ ГЕТСБІ»

  • Олександр Кущ Студент
Ключові слова: інтермедіальність, кіноекранізація, роман, види мистецтва, Баз Лурман, Ф. Скотт Фіцджеральд, "Великий Гетсбі", порівняння

Анотація

У сучасній гуманітарній науці все більшої популярності набуває теорія інтермедіальності. Це пов'язано з її відповідністю вимогам цифрової культури, що пропонує нові види медіа та шляхи їх взаємодії, а також тенденціям розвитку сучасної гуманітарної науки, яка залучає можливості інформаційних технологій та прагне міждисциплінарних підходів у вирішенні питань.

Завдяки бурхливому розвитку науки та техніки XX століття стало часом створення й розвитку нових синтетичних видів мистецтва. Поява кожного нового виду мистецтва змінює внутрішню структуру системи мистецтв і взаємини між наявними видами мистецтва. Особливе значення при цьому набуває проблема художньої взаємодії різних видів мистецтв. Одне з найяскравіших і найважливіших явищ такого роду – це взаємодія літератури і кіно в процесі екранізації літературних творів.

У цій статті ми порівнюємо роман Ф. Скотта Фіцджеральда "Великий Гетсбі" з його кіноінтерпретацією – фільмом База Лурмана «Великий Гетсбі»  2013 р. та робимо висновки щодо відповідності кінокартини її першоджерелу.

Посилання

Лотман Ю.М. Культура и язык // Лотман Ю. М. Семиосфера. СПб. — 2010. — 560.

Борисова И. Zeno is here: В защиту интермедиальности (Рец. на кн.: Слово и музыка. М., 2002) // НЛО. 2004. № 65.

Fitzgerald, F.S. The Great Gatsby / F.S. Fitzgerald. Wordsworth Editions Limited, 2001. 122 p.

Бахтин М. М. Формы времени и хронотопа в романе. Очерки по исторической поэтике [Електронний ресурс]. URL: http://www.philosophy.ru/library/bahtin

Борисова И.Е. Интермедиальный аспект взаимодействия музыки и литературы в русском романтизме : дис. … канд. культурологии. — СПб., 2000. — С. 11.

Опубліковано
2018-05-17
Номер
Розділ
Літературознавство